Jag ser

Posted: May 7, 2014 in Uncategorized
Tags: , , , , , ,

“Jag ser” är en dikt om naturen med bilder och ljudeffekter.

Jag ser

Från min skogspall tittar jag ner i marken
till vänster om stortån ligger några kottar
förstörda av vintern

jag ser bruna livlösa granbarr i oordning
jag ser barkbitar vindslipade
och några har uppspärrade ögon
men de ser ingenting

jag ser djupt bugande gröna grässtrån
till höger om stortån

en avbruten kvist liknar en stillastående kamel
kvisten satt i tallen bakom min rygg
när barrarmen var hel

i ett hjärtformat grönt blad
har det bitits upp ojämna hål
för någon mask efterlängtade skrovmål

jag tittar upp och ser färgspelet i löven
jag tittar upp igen och ser då
den blå evigheten.

© 2014

Leave a Reply

